OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY - POSTAW NA KSIĄŻKI
-
Odsłony: 5278
Klasa VIa wraz z opiekunem i nauczycielem j. polskiego p. Julitą Urbaniak bierze udział OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE EDUKACYJNYM POSTAW NA KSIĄŻKI, którego głównym celem jest propagowanie czytelnictwa wśród uczniów w klasie i szkole oraz integrowanie społeczności szkolnej.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji uczniów oraz podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów. W ramach projektu uczniowie uczestniczyć będą w praktycznych zajęciach, stworzą własne książki, nauczą się pisać np. bibliografię, rozwiną swoje kompetencje językowe i czytelnicze.
Najważniejszym założeniem projektu jest popularyzowanie czytelnictwa w trudnych, skomputeryzowanych czasach, w których dzieci częściej sięgają po telefony niż po książkę. Podjęte działania mają na celu wdrażanie uczniów do częstych kontaktów z książką i wyrabianie nawyku samodzielnego czytania.
Termin realizacji projektu: kwiecień-maj 2022 r.
Złożenia programu:
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Popularyzacja czytelnictwa i poprawa jego stanu w klasie i szkole.
- Wyrabianie nawyku właściwego spędzania czasu.
- Przygotowania do poszukiwania potrzebnych informacji i materiałów w sieci.
- Rozwijanie sprawności umysłowych i umiejętności twórczych.
- Budowa poczucia własnej wartości.
- Rozwijanie sprawności językowych.
- Uwrażliwienie uczniów na problem poszanowania praw autorskich.
- Pedagogizacja rodziców - znaczenie roli czytania dla rozwoju umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i moralnego dzieci.
Ideą projektu jest stymulowanie wyobraźni i rozwoju umysłowego ucznia. Uczniowie poprzez uważne słuchanie, czytanie, ilustrowanie wysłuchanych treści poznają dzieła literatury dziecięcej. Stały kontakt z książką i biblioteką zapewni dzieciom rozwój zainteresowań czytelniczych, umiejętność korzystania ze źródeł informacji, trwałe przeżycie estetyczne i emocjonalne.
Do najważniejszym zadań związanych z projektem jest min:
- budzenie zainteresowań książką,
- czytanie bajek, baśni, legend, opowiadań w tym również opowiadań terapeutycznych,
- wystawy prac w klasowej galerii,
- tworzenie własnej książki,
- wizyty w bibliotece,
- organizowanie wyjazdów na lekcje dydaktyczne poświęcone książce.
Mamy nadzieję, że udział w projekcie podniesie kulturę czytelniczą wśród uczniów, wzbogaci ich słownictwo, poprawi koncentrację oraz uwrażliwi na piękno literatury. Głęboko wierzymy, iż uczniowie dostrzegą, że książka może być wspaniałą rozrywką i alternatywną formą spędzania wolnego czasu. (J.U.)